Co to jest sok tłoczony na zimno?

Sok tłoczony na zimno

Ostatnio sok tłoczony na zimno otrzymuje dużo prasy (pun). Mimo, że istnieje od dziesięcioleci, jego popularność została wzmocniona przez gwiazdy i media społecznościowe. Niektórzy uważają, że jest to po prostu kolejny szał zdrowotny, tu dziś i jutro. Inni przysięgają i codziennie mają sok tłoczony na zimno. Cóż, co to za żart?

Czy wiesz, że ponad 90% Amerykanów nie otrzymuje wystarczającej ilości owoców i warzyw w codziennej diecie? Jest ku temu kilka powodów, ale jednym z najważniejszych czynników, które przyczyniają się do tego niedoboru jest brak wygody. Większość Amerykanów po prostu nie ma wystarczająco dużo czasu, aby wprowadzić więcej owoców i warzyw do swojej diety. Szukają opcji fast foodów i gotowych posiłków.

Jedną z głównych zalet soku tłoczonego na zimno jest jego wygoda. Dzięki zwiększonej popularności, surowe mieszanki soków można znaleźć wszędzie, począwszy od sklepów spożywczych, a nawet sklepów dedykowanych wyłącznie do sprzedaży tych pysznych mieszanek. Jeśli rozważasz dodanie soku tłoczonego na zimno do swojej diety, oto kilka rzeczy, które musisz wiedzieć!

Jak powstaje zimny sok prasowany?

Istnieje kilka metod tworzenia surowego soku, niektóre z nich można zrobić w domu. Jednak jeśli chodzi o masową produkcję soku tłoczonego na zimno, to najczęstszą metodą jest poniższa.

Ogólnie rzecz biorąc, proces rozpoczyna się od wywarcia nacisku na owoce i warzywa w stosunku do sita. Sito przepuszcza przez nie tylko sok z owoców i warzyw. Sok ten jest skoncentrowany z większością minerałów i składników odżywczych, które posiadał dany pokarm. Jest to świetny sposób na łatwe osiągnięcie swoich codziennych celów żywieniowych.

Sok tłoczony na zimno produkowany jest z surowych owoców i warzyw. Są one najpierw mielone na miazgę, dzięki czemu łatwiej je manewrować. Miąższ jest następnie poddawany ekstremalnemu ciśnieniu. Ciśnienie to powoduje, że owoce i warzywa tracą swój sok, który jest następnie zbierany.

Następnie sok jest butelkowany do dystrybucji. Istnieją ścisłe zasady dotyczące dystrybucji soków tłoczonych na zimno. Ma to na celu ochronę konsumentów przed bakteriami występującymi w nieprawidłowo rozlewanych sokach.

Soki tłoczone na zimno są zazwyczaj wytwarzane w różnych pysznych mieszankach, które mają różne korzyści zdrowotne. Liściowa zieleń, marchew, jagody i przyprawy, takie jak imbir i kurkuma, są częstymi składnikami soków tłoczonych na zimno.

Wartość odżywczą każdej butelki można znaleźć na jej etykiecie. Etykiety te są starannie regulowane i ułatwiają dokładne poznanie minerałów i składników odżywczych, które spożywasz. Jest to szczególnie pomocne, jeśli starasz się zwiększyć spożycie konkretnej witaminy lub składnika mineralnego.

Powinieneś pić zimny sok?

Nie ma wątpliwości, że sok tłoczony na zimno jest zdrową opcją. Zawiera on tylko zagęszczony sok z surowych owoców i warzyw. Jednakże, jak każda dobra rzecz, sok tłoczony na zimno powinien być stosowany z umiarem. Oto kilka kwestii, których należy unikać przy spożywaniu soku tłoczonego na zimno:

Nadmierna konsumpcja

Soki tłoczone na zimno powinny być częścią dobrze zbilansowanej diety. Sok powinien uzupełniać dietę i być spożywany z innymi środkami spożywczymi, które zawierają niezbędne substancje. Nie powinny one zastępować codziennych posiłków.

Niektórzy ludzie decydują się na uczestnictwo w surowym soku oczyszcza lub mają inne ograniczenia diety, które charakteryzują się sokami tłoczonymi na zimno. Jednak nie powinny one trwać przez dłuższy okres czasu. Spowoduje to zmniejszenie ich ogólnych korzyści dla zdrowia.

Cukier

Owoce zawierają naturalnie występujący cukier, który może być szkodliwy w dużych dawkach. Jeśli zdiagnozowano choroby, których objawy nasilają się w wyniku zwiększonego spożycia cukru, np. cukrzycy, należy monitorować spożycie soków tłoczonych na zimno.

Niektóre mieszanki, zwłaszcza owocowe, zawierają duże ilości cukru. Nadmierne spożycie soków tłoczonych na zimno może spowodować przyrost masy ciała.

Błonnik

Owoce i warzywa zawierają błonnik, substancję niezbędną dla zdrowia trawiennego. Zdrowie trawienne jest ważne dla utrzymania zdrowej wagi i innych funkcji organizmu. Soki tłoczone na zimno nie są dobrym źródłem błonnika, chyba że zostały wzmocnione tą substancją.

Włókno znajduje się w miąższu lub łodygach owoców i warzyw. Błonnik w tych częściach jedzenia nie może przejść przez sito. Dlatego nie należy traktować soków tłoczonych na zimno jako istotnego źródła dziennego błonnika. Można jeść surowe owoce i warzywa, aby zaspokoić tę potrzebę!

Wniosek

Spożywanie soków tłoczonych na zimno jest doskonałym sposobem na zapewnienie sobie zalecanego dziennego spożycia składników odżywczych i mineralnych. Są one wygodne i można je znaleźć w lokalnym sklepie spożywczym, zrobić w domu lub kupić luzem w internecie. W większości dużych miast znajdują się również bary z sokami, w których można ubić świeży sok tłoczony na zimno, wyprodukowany na zamówienie. Weź trochę już dziś i zacznij swoją podróż do lepszego ciebie!