Korzyści z zielonego soku

Być może słyszałeś już wcześniej zwrot "zielony sok", ale to nie jest tylko kolejny szał zdrowotny. Zielony sok to zdrowy i pożywny napój, który może pomóc uzupełnić Twoją dietę o różne składniki odżywcze i mineralne. Jedną z największych zalet zielonego soku jest to, że jest on bardzo wygodny i szeroko dostępny.

Zielony sok jest zazwyczaj mieszanką wielu zieleni liściastej z potwierdzonymi korzyściami zdrowotnymi. Najczęściej spotykane spotykane składniki to jarmuż, szpinak, brokuły i inne zdrowe warzywa. Każdy z tych składników jest pełen składników odżywczych, które są odpowiedzialne za korzyści zdrowotne surowego soku zielonego. Podczas gdy często do mieszanki dodawane są inne składniki, te są jednymi z najbardziej powszechnych. Oto wszystko, co musisz o nich wiedzieć!

Jarmuż

Jarmuż jest znany z odważnego, gorzkiego smaku i może być spożywany na surowo. Jest jednym z najbardziej bogatych w składniki odżywcze zieleni liściowej. Z tego powodu jest zazwyczaj głównym składnikiem większości zielonych soków. Jest bogaty w te witaminy i minerały, które pomagają promować zdrowy organizm.

  • Witamina A - Ta witamina jest odpowiedzialna za kilka funkcji. Niedobór tej witaminy może prowadzić do chorób oczu, które powodują ślepotę. Może również zapobiegać szkodom słonecznym i naturalnym, które powstają w wyniku starzenia się.
  • Witamina C - znana również jako kwas L-askorbinowy, jest niezbędna do produkcji kolagenu w organizmie. Kolagen jest najbardziej widocznym włóknem białkowym, które znajduje się w organizmie. Jego podstawową funkcją jest wspomaganie elastyczności i rozciągania w tkankach ciała. W naszej skórze kolagen pomaga zapobiegać powstawaniu zmarszczek i eliminować je.
  • Mangan - Ta substancja jest ważnym przeciwutleniaczem, który pomaga usuwać toksyny z organizmu. Mangan jest odpowiedzialny za zdolność naszego organizmu do detoksykacji szkodliwych wolnych rodników, które dostają się do organizmu.

Szpinak

Szpinak jest jednym z najpopularniejszych zieleni liściastej na świecie. Ma mniej gorzki smak niż jarmuż i jest często dodawany do napojów takich jak zielony sok, aby zwiększyć ich zalety. Niektóre z najbardziej znaczących składników odżywczych występujących w szpinaku to:

  • Żelazo - Jest to jeden z podstawowych minerałów w organizmie. Funkcjonuje jako jedna z głównych substancji występujących w hemoglobinie. Dzięki temu krew może skutecznie przenosić tlen z płuc przez cały organizm. Zbyt mała ilość żelaza we krwi powoduje stan chorobowy zwany anemią. Powikłania anemii obejmują zmęczenie, bezsenność i zawroty głowy.
  • Wapń - Wapń jest krytycznym składnikiem zdrowia kości i zębów. Jeśli brakuje Ci tego składnika odżywczego, Twoje kości mogą stać się kruche lub zdeformowane. Dodanie wapnia do diety jest jedną z wielu korzyści płynących z surowego zielonego soku.
  • Azotany - Wysokie ciśnienie krwi może być leczone za pomocą azotanów. Badania wykazały, że włączenie codziennego napoju bogatego w azotany, takiego jak zielony sok, skutecznie obniża ciśnienie krwi.

Brokuł

Brokuł jest znanym warzywem z rodziny kapustowatych. Występuje w większości soków zielonych i jest bogaty w wiele ważnych składników odżywczych i mineralnych zawartych w wyżej wymienionych produktach. Jednak zdarza się również, że jest bogaty w witaminę K. Witamina ta przyczynia się do zdrowego krzepnięcia krwi i utrzymania zdrowej struktury kości.

Imbir

Podczas gdy imbir jest używany głównie do poprawy smaku zielonego soku, nie jest on na pozbawiony własnych korzyści zdrowotnych. Imbir jest bogaty w przeciwutleniacz, zwany gingerolem, który, jak wykazano, ma wiele zalet zdrowotnych, w tym zapobieganie mdłościom. Jest również znanym środkiem przeciwzapalnym, który pomaga złagodzić objawy spowodowane reakcją organizmu na toksyny.

Wniosek

Jeśli zielony sok nie jest już w codziennej diecie, należy poważnie rozważyć dodanie go. Jeśli zielony sok nie jest już w codziennej diecie, należy poważnie rozważyć dodanie go. Możesz łatwo zaparzyć swój własny sok, korzystając z jednego z wielu przepisów dostępnych w Internecie lub kupić butelkę w lokalnym sklepie spożywczym. Jeśli jednak kupisz swój sok w butelce, powinieneś uważać na zawartość cukru i sodu. Dodaj tylko filiżankę do swojej codziennej rutyny i zacznij dostrzegać jej pozytywne efekty.